Reklama, która czaruje

701
0
Share:

Nowoczesna reklama musi być sztuką. Powinna prezentować się jak zjawisko, które ma w sobie duży ładunek nieoczywistości. Coraz częściej proponuje się reklamy nieczytelne od pierwszego momentu, które dopiero po kilku sekundach ukazują swój sens. Są to animacje, które wciągają odbiorcę, zmuszają do skupienia, do oderwania się od absorbującej codzienności na moment i zwrócenia uwagi na dany przekaz. Czarują jak dawne zaklęcia. Ale to nie magia – to ukryta perswazja w połączeniu z artyzmem i nowoczesnym wykonaniem.

Język w reklamie

Przeobrażeniu ulegają same teksty reklamowe. Coraz częściej stają się one wyrazem twórczości bliskiej poetyckim przekształceniom słów i wyrażeń. Wykorzystuje się wieloznaczność języka. Odkrywa różnorodność związków językowych i posługuje się nią w celu zaskoczenia odbiorcy komunikatu. Wszystko to ma cel komercyjny, ale podany w atrakcyjnej formie werbalnej.

Filozofia w reklamie

Współczesne reklamy, szczególnie telewizyjne, chcą często prezentować się jako filozoficzne wypowiedzi o życiu. Powstają więc narracje o samotności, szczęściu, wolności, miłości. Tematy filozoficzne wykorzystuje się bez względu na to, czy reklama ma doprowadzić do kupna kawy, samochodu czy wzięcia pożyczki.

Sztuka w reklamie

Szczególnie popisowe są reklamy, w których wykorzystuje się możliwości obrazu czy filmu. W nich właśnie dochodzi do głosu sztuka współczesna, odwołująca się także do swoich najlepszych wzorów z przeszłości. Przykładem takiej twórczości są animacje w stylu motion design.
Możemy samodzielnie wykonywać artystyczne filmiki reklamowe. Wystarczy zdecydować się na kurs After Effects w CGWisdom. Nauczymy się tutaj m.in. tego, jak przygotować packshot produktu w programie 3ds Max z  użyciem silnika Vray. Więcej interesujących kursów online znajdziemy tutaj: cgwisdom.pl.

Share: