Jak przygotować się do kursu spadochronowego?

424
0
Share:

Kurs spadochronowy to pierwszy krok prowadzący ku przygodzie. Coraz szersza oferta rynkowa sprawia, że w ostatnich latach, szkolenia AFF zyskały na popularności. Należy jednak pamiętać, że spadochroniarstwo to sport, który od skoczka wymaga dobrej kondycji fizycznej. Przed przystąpieniem do kursu, warto zadbać o odpowiednie przygotowanie.

Spadochroniarstwo to nie szachy

Bardzo często zdarza się, że osoby niezaznajomione z tematyką skoków spadochronowych, odbierają tę dyscyplinę w kategoriach sportu pasywnego – wystarczy przekroczyć próg samolotu, całą resztę załatwi grawitacja. Nic bardziej mylnego. Spadochroniarstwo jest wymagającym sportem, który od skoczka wymaga nie tylko przygotowania psychicznego, ale też fizycznego.
Należy wiedzieć że w trakcie swobodnego spadania pracują niemal wszystkie partie mięśni w ciele skoczka. Niezwykle wymagającą procedurą, do której przydadzą się mocne mięśnie, jest samo lądowanie. Tutaj nie ma miejsca na błędy, bowiem każdy z nich może okazać się wyjątkowo nieprzyjemny w skutkach. Warto też wspomnieć, że w wyniku skoku adrenaliny, organizm spala kalorie jak podczas niezwykle intensywnego wysiłku. Właśnie dlatego, tuż po oddanym skoku, spadochroniarze zwykle wyglądają jak sprinterzy – szczęśliwi, ale wyczerpani.
Dzisiejszy styl życia nie sprzyja zachowaniu dobrej kondycji. Większą część dnia spędzamy za biurkiem, przez co nasze mięśnie są przykurczone i osłabione. Zanim przystąpisz do kursu spadochronowego, zadbaj o odpowiednie przygotowanie fizyczne. Każdy litr przelanego potu zaprocentuje w powietrzu, nie bagatelizuj zatem tej kwestii.

Górne partie mięśni

W ramach przygotowania do kursu spadochronowego, warto przynajmniej przez kilka tygodni poświęcić się treningom na siłowni. Nie, w tym czasie nie wypracujesz żelaznej kondycji i nie o to tutaj chodzi. Twoim podstawowym zadaniem jest przygotowanie mięśni do wzmożonej aktywności, co będzie miało wpływ na poprawę Twojego komfortu w powietrzu.
Zadbaj o górne partie mięśni – barków, ramion i klatki piersiowej. To właśnie ten obszar będzie zmagał się z obręczą barkową i z szarpnięciem towarzyszącym otwarciu spadochronu. Pamiętaj, kurs spadochronowy to nie tylko teoria, ale i praktyka, która wymaga przygotowania.

Dolne partie mięśni

Szczególną uwagę powinieneś jednak poświęcić nogom. Na kursie spadochronowym omówiona zostanie technika lądowania i zagrożenia, które mogą wynikać z popełnionych błędów. Aby ich uniknąć, Twoje nogi muszą być sprawne i mocne.
Trening na orbitreku, steperze lub rowerze stacjonarnym może zdziałać cuda, ale do tego potrzebna jest systematyczność. Ustal trzy dni w tygodniu, które poświęcisz na przygotowania. Trening powinien trwać minimum 30 minut (po uprzedniej rozgrzewce). Miesiąc ćwiczeń powinien wystarczyć do wstępnego wzmocnienia mięśni.
Artykuł powstał we współpracy z instruktorami ze Strefy Silesia w Gliwicach

Share: