Jak nagrodzić pracownika za dobre wyniki?

401
0
Share:

Osoby zatrudnione w dużych firmach najczęściej bardzo ciężko pracują i dają z siebie wszystko, aby wyniki finansowe przedsiębiorstwa były jak największe. Każdy pracodawca powinien jednak zrozumieć, że kiedyś te siły do pracy się kończą i do nadprogramowego wysiłku potrzebna jest dodatkowa motywacja z jego strony, dzięki której pracownik zrozumie, że jest ważny dla pracodawcy i nabierze większych chęci do działania, bo przecież każdy z nas lubi wiedzieć, że jego wkład jest zauważany i doceniany.

Wybór należy do Ciebie

Istnieje wiele sposobów, aby nagrodzić, podziękować pracownikowi za dobre wyniki w pracy.
1. Nagrody finansowe – są bardzo ważne, ale często traktowane przez pracowników jak coś, co i tak się im należy, nie stanowią stałego elementu długofalowej motywacji.
2. Pochwały – każdy z nas lubi czuć się doceniony i ważny, dlatego pochwały powinny stanowić podstawę dopingu pracownika, jeśli wykonuje on swoją pracę dobrze. Prosty uśmiech i „dziękuję”, szczególnie przy innych współpracownikach z pewnością zostanie zauważone.
3. Prezenty – jeśli tego typu nagroda dopasowana jest do rzeczywistych potrzeb pracownika, może przynosić niewymierne korzyści. Prezenty powinny być wręczane jako podsumowanie pozytywnych działań pracownika.
4. Szkolenia – jest to normalny etap w każdej firmie, który zwiększa kompetencje pracowników, ale pracownicy często je traktują jak coś wyjątkowego. Szkolenia zazwyczaj realizowane są poza miejscem pracy i mogą zawierać elementy integracji zespołu.
5. Awans – jest bardzo wyraźnym sposobem na docenienie pracownika. Awans pokazuje, że pracodawcy odpowiada zarówno poziom kompetencji, jak i wkład wnoszony do firmy przez pracownika. Za awansem często też skrywa się wyższe wynagrodzenie oraz dodatkowe benefity, których wcześniej pracownik nie posiadał.
6. Turystyka biznesowa, wyjazdy integracyjne – są nagrodą dla całego zespołu, najczęściej za wykonanie określonego zadania. Wyjazdy integracyjne to nie tylko czas na odpoczynek, sprawiają też, że pracownicy lepiej się poznają, wywierając pozytywny wpływ na relacje w firmie.

Incentive travel

Turystyka motywacyjna, czyli incentive travel zalicza się do turystyki biznesowej, lecz też nieco się od niej różni. Jest to narzędzie motywacyjne stosowane wobec najlepszych pracowników za ponadprzeciętny wkład w pomnażanie majątku firmy. Incentive travel może przybierać różne formy, jednak jest to najczęściej ekskluzywna wycieczka w dalekie bądź egzotyczne miejsca, która ma na celu wynagrodzić najlepszych pracowników oraz zmotywować ich do dalszej pracy. Turystyka motywacyjna różni się od turystyki biznesowej czy wyjazdów integracyjnych przede wszystkim tym, że oferuje dużo więcej, ale dla wąskiego grona, najbardziej lojalnych pracowników, którzy napędzają firmę.

Jak to wygląda w praktyce?

Podróż Orient Expressem
Poznaj trochę historii, zaznaj luksusu. Pierwszy Orient Express wyruszył w 1883 roku z Paryża do Konstantynopola. Pociągiem tym podróżowały osoby wysokiego pochodzenia, dyplomaci, ludzie biznesu. Orient Express to również inspiracja dla licznych dzieł, między innymi Morderstwa w Orient Expressie Agathy Christie. Wyrusz w jedną z tras np. z Paryża do Stambułu i rozkoszuj się podróżą pociągiem, który sam w sobie jest dziełem sztuki Art-Deco.
Oczywiście firmy oferujące incentive travel mają w swojej ofercie całe mnóstwo oryginalnych pomysłów, które zapewnią ogromną ilość wrażeń, przykłady np. na stronie: http://bissole.pl. Podróż na Madagaskar, wyprawa motocyklowa wokół jeziora Bałchasz w Kazachstanie, szlak gwiazd w Kalifornii czy lot do Kraju Długiej Białej Chmury, w którym kręcono Władcę Pierścieni, to tylko niewielki ułamek możliwości jakie daje incentive travel.

Share: